Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2008

Αποχαιρετισμός στον Τάσσο Παπαδόπουλο


Έφυγε από τη ζωή ο Τάσσος Παπαδόπουλος, χτυπημένος από μεταστατικό καρκίνο του πνεύμονα. Όπως δήλωσαν οι γιατροί του αντιμετώπισε το θάνατο με θάρρος και ηρεμία.
Ας θυμηθούμε εδώ μερικά βιογραφικά στοιχεία του:
  • Ο Τάσσος Παπαδόπουλος γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1934. Σπούδασε νομικά στην Αγγλία και επέστρεψε στην Κύπρο σε μια εποχή που διεξαγόταν ο απελευθερωτικός αγώνας της ΕΟΚΑ, στον οποίο έλαβε μέρος.
  • Το 1959 πήρε μέρος στη Διάσκεψη του Λονδίνου και ήταν ένας από τους Αντιπροσώπους που ψήφισαν εναντίον της υπογραφής των Συμφωνιών Ζυρίχης – Λονδίνου.
  • Στη μεταβατική Κυβέρνηση που σχηματίστηκε μετά την υπογραφή των Συμφωνιών, ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος τού αναθέτει το Υπουργείο Εσωτερικών. Αν και ήταν μόλις 25 ετών, η θητεία του εκεί θεωρείται επιτυχής. Η Κύπρος αναίμακτα οδηγήθηκε από την αποικιοκρατία στην ανεξαρτησία, που ανακηρύχθηκε επίσημα στις 16 Αυγούστου 1960. Στη συνέχεια ανέλαβε διάφορα Υπουργεία.
  • Τον Ιούλιο του 1970 εγκαταλείπει το υπουργικό αξίωμα και κατέρχεται στις βουλευτικές εκλογές, ως συνιδρυτής με τον Γλαύκο Κληρίδη του Ενιαίου Κόμματος, που ήταν κεντροδεξιός πολιτικός χώρος.
  • Στο πραξικόπημα εναντίον του Μακαρίου τον Ιούλιο του 1974, που οδήγησε στη στρατιωτική εισβολή της Τουρκίας, συνελήφθη και φυλακίστηκε από τους πραξικοπηματίες για την αντιδικτατορική δραστηριότητά του και την προσήλωσή του στις δημοκρατικές διαδικασίες.
  • Αργότερα προσχώρησε στο Δημοκρατικό Κόμμα (ΔΗΚΟ) που ίδρυσε ο Σπύρος Κυπριανού. Στις βουλευτικές εκλογές του 1991 εκλέχτηκε πρώτος βουλευτής του ΔΗΚΟ στην εκλογική περιφέρεια της Λευκωσίας.
  • Στις 7 Οκτωβρίου του 2000 εκλέχτηκε, χωρίς ανθυποψήφιο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Κόμματος.
  • Στις προεδρικές εκλογές της 16ης Φεβρουαρίου του 2003 εκλέχτηκε, με συνεργασία του ΑΚΕΛ και της ΕΔΕΚ, Ε΄ Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας.
  • Στις 7-4-2004 κάλεσε τον Κυπριακό λαό να καταψηφίσει το σχέδιο Ανάν στο δημοψήφισμα. Οι Ελληνοκύπριοι με ποσοστό 76% καταψήφισαν το σχέδιο.
  • Στις 16-4-2004 υπέγραψε στην Αθήνα τη Συνθήκη Προσχώρησης της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Για πιο πολλά βιογραφικά στοιχεία βλέπε εδώ.
Είναι η αλήθεια ότι δεν υπήρξα μεγάλη θαυμάστρια του Τάσσου Παπαδόπουλου. Πίστευα και πιστεύω ότι δεν πάλεψε αρκετά για να βελτιωθεί, ώστε να γίνει αποδεκτό και από τους Ελληνοκυπρίους, το σχέδιο Ανάν. Και τούτο ίσως γιατί εμφορείτο από ένα εθνικισμό "παλαιού τύπου". Όμως δεν μπορώ, παρά να του αναγνωρίσω ότι πάλεψε με πάθος γι’ αυτά που πίστευε. Όταν δε δήλωνε στο διάγγελμα του προς το Κυπριακό λαό «Παρέλαβα Κράτος διεθνώς αναγνωρισμένο. Δεν θα παραδώσω Κοινότητα, χωρίς δικαίωμα λόγου διεθνώς και σε αναζήτηση κηδεμόνα» ήταν, τουλάχιστον ως προς αυτό, ειλικρινής. Πίστευε, καλώς ή κακώς. ότι με την αποδοχή του σχεδίου Ανάν, οι Ελληνοκύπριοι θα έχαναν τη διεθνή φωνή τους.
Καλό σου ταξίδι Πρόεδρε.


39 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Προσωπική μου άποψη (με μειωμένη αποδοχή) είναι ότι ο Τάσσος Παπαδόπουλος δέκτηκε τον τελευταίο χρόνο μια από τις πλέον αηθείς επιθέσεις στην ιστορία της κυπριακής πολιτικής. Η δαιμονοποίηση του ήταν το έσχατο δείγμα υποκρισίας από την πλειοψηφία των πρωταγωνιστών του κυπριακού πολιτικού στίβου, που κατόρθωσαν να τον παρουσιάσουν λίγο πολυ ως τον μοναδικό υπαίτιο για τα λάθη της ελληνοκυπριακής πλευράς. Η δε καταδίκη του για το "σκάνδαλο του αιώνα" με το φυσικό αέριο (χωρίς να απαλάσσει τη στη χώρα μας επικρατούσα διαπλοκή) από φαρισαίους πολιτικούς που πλούτισαν στο ΧΑΚ ήταν ακόμα ένα δείγμα της αθλιότητας των πολιτικών μας. Δεν λέω αυτά επειδή θεωρώ ότι ο Τάσσος ήταν αλάνθαστος: αντιθέτως, υπήρξε πολλάκις δογματικός, απόλυτος και άκαμπτος. Θεωρώ ωστόσο ότι υπήρξε γενναίος και έντιμος απέναντι στον λαό, υπερασπιζόμενος δημοφιλείς και μη απόψεις του μέχρι τέλους δίχως να λογαριάζει πολιτικό κόστος. Γι αυτή τη γενναιότητα και εντιμότητα, την τόσο σπάνια στο είδος του, έχει κερδίσει την ειλικρινή εκτίμηση μου.

Μαρία Π.

Meropi είπε...

Ανώνυμη Μαρία μου,
σ' ευχαριστώ που επισκέφθηκες το ιστολόγιο μου. Όπως αναφέρω και στο ποστ μου, αν και δεν συμφωνούσα μαζί του σε αρκετά σημεία, εντούτοις δεν μπορώ παρά να μη του αναγνωρίσω ότι αγωνίστηκε με πάθος για τα πιστεύω του και ότι όταν καλούσε το λαό να καταψηφίσει το σχέδιο Ανάν, πίστευε πράγματι ότι δεν συμφέρει τους Ελληνοκυπρίους. Όμως έχω μείνει με ένα παράπονο. Δεν αγωνίστηκε να το βελτιώσει. Δεν πίστεψε όσο έπρεπε στην επανένωση του νησιού.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Στο σχέδιο Ανάν η συμπεριφορά του δεν ήταν καθόλου ειλικρινής!
Ουσιαστικά δεν διαπραγματεύθηκε καν και στο τέλος πέταξε ένα ξερό "Όχι"! Ή, μήπως κάνω λάθος;
Όσο γι' αυτό που είπε περί κράτους που απρέλαβε ... αποδεικνύει πως δεν είχε καν πρόθεση να λυθεί το κυπριακό! Ήταν σαφές ότι προτιμούσε τη διχοτόμηση!

Ανώνυμος είπε...

Δική μου ευχαρίστηση να διαβάσω τα κείμενα σου Μερόπη μου, τρυφερά και γήινα. Θα το επισκέπτομαι συχνά από εδώ και στο εξής.

Το παράπονο σου το κατανοώ πλήρως, αν και προσωπικά με απογοήτευση διαπιστώνω ότι πλεον δυσκολεύομαι να πιστέψω σε επανένωση, λόγω των τόσων εμπλεκομένων συμφερόντων. Φοβάμαι πολύ πως Τουρκοκύπριοι και Ελληνοκύπριοι δεν έχουμε κανένα λόγο στο μέλλον μας. Το δικό μου παράπονο από τους πολιτικούς και τους εαυτούς μας είναι που σε τέτοιες ώρες για το νήσι, δεν καταφέρνουμε ούτε καν μεταξύ μας να εμπλέξουμε τις διάφορες απόψεις μας σε γόνιμο διάλογο αντί σε στείρες συγκρούσεις. Εύχομαι το μέλλον να με διαψεύσει.

Φιλικά, Μαρία

Meropi είπε...

-@ Ασκάρ μου,
πιστεύω ότι ήταν ειλικρινής στο εξής: Πίστευε ότι το σχέδιο Ανάν δεν συνέφερε τους Ελληνοκύπριους και το πολέμησε με πάθος. Ίσως και να θεωρούσε ότι πιο καλά θα είμαστε χώρια με τους Τουρκοκύπριους, παρά μαζί.

Meropi είπε...

-@ Μαρία μου,
ναι πάντα ένας γόνιμος διάλογος είναι προτιμότερος από τη στείρα αντιπαράθεση.

VAD είπε...

Βρέθηκε ανάμεσα σε συμπληγάδες,ίσως επρεπε να διαπραγματευθεί οπως λες,δεν είχε όμως και πλάτες σε διεθνές επίπεδο,αλλά ολοι δεν είναι Μακάριοι...
Ο ιστορικός του μέλλοντος ίσως τον κρίνει πιο ψύχραιμα από μας

Meropi είπε...

-@ Vad μου,
έχεις δίκιο ότι ίσως εμείς να μην έχουμε τη νηφαλιότητα και την ψυχραιμία να τον κρίνουμε.

Unknown είπε...

Μερόπη μου καλησπέρα. Ιδιαίτερα φορτισμένος σου γράφω για όλα μαζί, για όλα έχουν συμβεί και συμβαίνουν. Και ήρθε, όχι αιφνίδια, όχι απροσδόκητα και ο θάνατος του Τάσσου.

Ο Τάσσος, μέτοχος της ιστορίας του τόπου του, προσέθεσε νέα κεφάλαια και το ίχνος του θα μείνει-ανεξάρτητα από το αν κανείς συμφώνησε ή όχι μαζί του.

Θα γράψω πιο αναλυτικά στην εφημερίδα για εκείνον, όταν όμως καταλαγιάσει το πένθος αλλά και τα πολλά κροκοδείλια δάκρυα...

Από την άλλη ο Αλέξης. Που δεν πρόλαβε να βιώσει την ιστορία της δικής του γενιάς, αλλά άθελά του, έγινε ο καταλύτης για να αρχίσει αυτή η γενιά να γράφει ιστορία.

Είμαι πολύ περήφανος που έχω μία κόρη που εδώ και μια εβδομάδα δεν έχει πάει σπίτι της γιατί ξενυχτάει στις συνελεύσεις της σχολής της, γιατί διαδηλώνει νύχτα μέρα και γιατί γνωρίζει πάρα πολύ καλά γιατί κάνει ότι κάνει.

Όμως Μερόπη, επειδή έχεις ευαίσθητες κεραίες κάνε μια βόλτα από το ιστολόγιό μου και διάβασε το σχόλιο-κατάθεση που έκανε εκεί,ο κος Ν. Νάκος ένας εκπαιδευτικός από την Ελλάδα. Όπως του έγραψα και του ίδιου, διάβαζα τα όσα έγραψε και δεν μπορούσα να συγκρατήσω τα δάκρυά μου.

stalamatia είπε...

Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει.
Θα λείψει από τους δικούς του και τους φίλους του.
Πίστευε αυτά που πίστευε ότι είναι καλύτερα για την πατρίδα του.
Αν κατάφερε να τον πιστέψει το 80% και ψήφησαν ΟΧΙ πάει να πει είχε το (χάρισμα) ή οι Κυπραίοι δεν ήταν έτοιμοι για λύση (αμφιβάλλω αν θα είναι ποτέ).
Δεν υπήρξα ποτέ οπαδός του όπως δεν είμαι κανενός στη Κύπρο.

αντωνης είπε...

Ας παει στο καλο! Καλο του ταξιδι!

Δεν γνωριζω το τι εκανε οσο καιρο ηταν προεδρος οσον αφορα την εσωτερικη πολιτικη στο νησι, αλλά εγω θαυμασα την σθεναροτητα και το θαρρος του οταν υπερασπιζοταν το ΟΧΙ στο σχεδιο Αναν.
Απεναντι μαλιστα σε θεους και δαιμονες.

marianaonice είπε...

Δεν ξέρω αλήθεια αν αυτό που πίστεψε ήταν και το σωστό! Ίσως η ιστορία αργότερα όταν αποκρυσταλλωθούν τα γεγονότα του σήμερα αποφανθεί γι' αυτόν!
Δεν μπορώ όμως και εγώ να μη του αναγνωρίσω ότι είχε καλές προθέσεις και με τον τρόπο του νόμισε ότι πάλεψε για το σωστό! Ίσως όπως λέει και ο Ασκαρδαμυκτί θα έπρεπε να ήταν πιο διαπραγματεύσιμος! Όμως ας τον κρίνει η ιστορία!
Αιωνία του η μνήμη!

marianaonice είπε...

A! Ξέχασα να επισημάνω ότι η αλλαγή του look σου, δένει άριστα με το σημερινό μας τοπίο, και νομίζω ότι ήταν ο καλύτερος τρόπος να μας εκφράσεις τα συναισθήματά σου γι' αυτό το άδικο που συμβαίνει από όλους γύρω μας...

Meropi είπε...

-@ Γιώργο μου (politispittas)
με ενδιαφέρον θα περιμένω την ανάλυση σου, όταν θα καταλαγιάσει το πένθος. Ήρθα και από το ιστολόγιο σου και είδα το κείμενο του εκπαιδευτικού Ν. Νάκου. Σου άφησα σχόλιο.

-@Σταλαματιά μου,
ίσως στο μέλλον, με πιο νηφάλια ματιά κρίνουμε πιο αντικειμενικά τον Τάσσο Παπαδόπουλο.

-@Αντώνη μου,
αυτό το πάθος τονίζω κι εγώ. Όπως λέω και στη @Σταλαματιά το μέλλον θα δείξει αν είχε δίκιο ή όχι.

-@Μαριάνα μου,
η αλλαγή του look, όπως λες κι εσύ, είχε σχέση με την ελληνική πραγματικότητα. Πληγωμένη κι αυτή μαζί με τις καρδιές μας

Ανώνυμος είπε...

Προφύλαξε την Κύπρο, όσο μπορούσε, απ' το αναπόφεκτο...
Τώρα... έφυγε...
Ο Θεός βοηθός!
Καλό του ταξίδι!

phlou...flis είπε...

Αντιστάθηκε στους μεγάλους της γης, είπε ΟΧΙ στα σχέδιά τους (για δεύτερη φορά) και οριοθέτησε τη λύση του κυπριακού. ΠΟΙΟΣ θα τολμήσει τώρα να πει ΝΑΙ;

Meropi είπε...

-@Lilith μου,
καλώς μου ήρθες από τη γειτονιά μου. Τουλάχιστον θεωρούσε ότι την προφύλαξε. Δεν ξέρω αν είχε δίκιο.

-@ Φλούφλη μου,
όπως αναφέρω και στο ποστ μου, δεν πάλεψε να βελτιώσει το σχέδιο Ανάν. Ίσως γιατί εξαρχής πίστευε ότι ήταν επιζήμιο. Το μέλλον θα δείξει αν είχε δίκιο.

Ανώνυμος είπε...

Κρίμα... Ακόμα δεν πέθανε και εσείς δεν μπορείτε να κρύψετε τη χαρά σας. Είστε Έλληνες εσείς; Γιατί ο Έλληνες έχουν αξίες: ο νεκρός δικαιώνεται. Έτσι κ. Μερόπη;

ΥΓ Τα δηλητήρια σκοτώνουν τους πάντες. Άποψή μου: άθλια η ανάρτηση, απότοκο της εξαχρείωσης των ημερών.

Aceras Anthropophorum είπε...

Φλούφλη δεν ξέρω αν είσαι κοντά στην Κύπρο αλλά τα 2/3 των Κυπραίων με ελληνικές καταβολές τον έστειλαν σπίτι του τον Τάσσο πριν ένα χρόνο για να πουν Ναι.

Και τώρα που λεν ναι, οι άλλοι Κυπραίοι με τουρκικές καταβολές και εξάρτηση λένε όχι.

Δεν αντιστάθηκε φίλε μου. Σε παγίδα έπεσε και την πληρώννει τώρα ο κυπριακός λαός. Το ότι είπε όχι, και το είπε και του Ντεκτάς πριν να το πεί δακρύζοντας μπροστά στις οθόνες στον κυπριακό λαό, έδωσε την ευκαιρία στους Τούρκους να πουν ναι και να ξεπλύνουν τα εγγλήματα της κατοχής στα μάτια της διεθνούς κοινότητας.

Και φανταστείται και το χειρότερο σενάριο. Πέρσυ για μερικές χιλιάδες ψήφους ο Τάσσος περνούσε στο 2 γυρό. Ο Λιλλίκκας θα θριάμβεβε. Και σε 2 μήνες θα είχαμε και πρόεδρο που θα άκουγε στο όνομα Γιώργος. Απατεώνες προέδρους είχαμεν πάνω από έναν στην Κύπρο. Αλλά αυτός θα ήταν ο χειρότερος.

Ο θεός να τον μακαρίσει τον γέρο που πέθανε. Συμπάθεια στη οικογένεια του όπως σε κάθε οικογένεια που θάβει τον γέρο της. Για τον πολιτικό όμως το Τάσσο συμπάθεια καμία. Τα πιστεύω του (και τα συμφέροντα του) τα υπερασπίστηκε και ο Γρίβας. Θα του πώ μπράβο γιατί επέθανεν τζιαι εν κρίμαν;

Meropi είπε...

-@ Ανώνυμε,
απορώ πού είδες το δηλητήριο και την εξαθλίωση, στη δική μου ανάρτηση τουλάχιστον. Αν και σε πολλά δεν συμφωνούσα με τον Αείμνηστο, νομίζω ότι αντιμετώπισα τη μνήμη του με σεβασμό.

-@Aceras Anthropophorum
σε αρκετά από αυτά που αναφέρεις συμφωνώ, σε άλλα όχι. Π.χ. δεν συμφωνώ στην παρομοίωση με το Γρίβα. Ο Γρίβας δεν θα αντιστεκόταν στο Πραξικόπημα.
Καλημέρα και καλώς μου ήρθες από το ιστολόγιο μου

αθεόφοβος είπε...

Στην Κύπρο νομίζω ότι επικρατεί μια τραγελαφική κατάσταση.
Ένώ πολύ μεγάλο ποσοστό δεν επιθυμεί την συμβίωση με τους Τουρκοκύπριους δεν βγαίνει κανείς εύθέως να το πεί.
Απλά οι περισσότεροι θα ήθελαν αυτό που πια είναι ανέφικτο.
Να γυρίσει ο χρόνος και να βρεθεί η Κύπρος όπως ήταν τα πράγματα πριν το πραξικόπημα κατά του Μακαρίου και την εισβολή.
Πιστεύω ότι ο Παπαδόπουλος περίμενε από τον Ντεκτάς να πεί το ΟΧΙ και βρέθηκε χωρίς προτάσεις βελτίωσης όταν η παμπόνηρη αυτή αλεπού είπε το ΝΑΙ.
Σε αυτό το σημείο λοιπόν αντί να λειτουργήσει σαν πολιτικός και να κοιτάξει τι μπορεί να βελτιώσει στο σχέδιο για το οποίο μέχρι τότε δεν είχε εκφράσει ιδιαίτερες αντιρρήσεις απευθύνθηκε στο συναίσθημα των Κυπρίων με τον λόγο του υπέρ του ΟΧΙ.

Meropi είπε...

-@ Αθεόφοβε μου,
όταν έγινε το Δημοψήφισμα το 2004, οι Τουρκοκύπριοι είχαν κάνει το Ντεκντας πέρα και ήταν πια φανερό ότι θα λέγανε "ναι". Ο Ντεκντας ήταν υπέρ του ΟΧΙ, αλλά δεν είχε απήχηση πια, καθόσον τον είχε κάνει και η Άγκυρα στην άκρη. Ο Τ. Παπαδόπουλος, καλώς ή κακώς, είχε από την αρχή στην άκρη του μυαλού του ότι δεν συμφέρει τους Ελληνοκύπριους το σχέδιο και δεν έκανε καμιά προσπάθεια να το βελτιώσει. Πάντως είχε δίκιο ότι, έτσι όπως διαμορφώθηκε τελικά, έθετε την Κύπρο σ' ένα είδος κηδεμονίας.

Ανώνυμος είπε...

Αυτό δεν είναι ιστολόγιο, είναι βόθρος. "Φλούφλης" όποιος διαφωνεί; Μάλιστα. Υποθέτω, η κ. Μερόπη συμφωνεί. Για να μη σχολιάζει τέτοιους δεικτικούς και αναιδείς χαρακτηρισμούς...

"Απατεώνες προέδρους είχαμεν πάνω από έναν στην Κύπρο. Αλλά αυτός θα ήταν ο χειρότερος".

Αυτό δεν είναι μνημόσυνο. Μια συρραφή χυδαιοτήτων είναι, απότοκο της πολιτικής αγυρτείας και της εξαχρείωσης των ημερών. Τι σόι άνθρωποι (ανθρωπάκια) είστε εσείς; Βάλτε ρε υπογραφές, βγάλτε τις κουκούλες!

Α, ξέχασα... Αριστεροί και πολύ-πολύ "προοδευτικοί" είστε. Και Τουρκολάγνοι. Τραβάτε να σπάσετε καμιά βιτρίνα και να αφήσετε μερικούς φτωχούς υπαλλήλους ανέργους. Τραβάτε ανθρωπάκια της καταστροφής και της μιζέριας!

ΥΓ Στην Ελλάδα, ο νεκρός δικαιώνεται... Δεν τον αποκαλούμε απατεώνα. Εγώ αυτό έμαθα. Όμως, εσείς σκυλεύετε τα πάντα, τυμβωρύχοι της μνήμης. Ούτε ιερό, ούτε όσιο. Νιώθω αηδία για εσάς.

Meropi είπε...

Μα βρε Ανώνυμε (αλήθεια εσύ δεν φοράς κουκούλα??), ούτε τα γραφόμενα δεν κατανοείς πια??? Φλούφλη αποκαλούμε το "phlou...flis", γιατί αυτή είναι η απόδοση στα ελληνικά του ονόματος που ο ίδιος καθόρισε. Κανένας δεν αποκάλεσε τον Τ. Παπαδόπουλο απατεώνα.Ο Aceras Anthropophorum άλλον αποκαλεί έτσι.
Όλοι οι σχολιαστές, σχολίασαν με κοσμιότητα. Ακόμα και όσοι διαφωνούσαν με τον Αείμνηστο, εξέφρασαν ίσως έντονα την αντίθεση τους, αλλά όχι εξυβριστικά. Ο μόνος που εξυβρίζει είσαι εσύ.
Τέλος και τελειώνω, οι πολιτικοί άντρες είναι, ακόμα και μετά το θάνατο τους, αντικείμενο κριτικής για την πολιτική τους δράση. Αλλιώς δεν θα υπήρχε Ιστορία.

Roadartist είπε...

Δεν γνωρίζω σχετικά, αν ήταν σωστός ή όχι.. Μόνο τον θυμάμαι όταν μπήκε νομίζω η Κύπρος στην Ευρωπ. Ενωση, που είχε δακρύσει σε ένα λόγο του. Ηταν τότε πολύ συγκινητικός. Αιωνία του η μνήμη.

Μιχάλης είπε...

Αγαπητή Μερόπη,

Σε συγχαίρω για την ανάρτηση σου, ότι κι αν λένε μερικοί που δεν έχουν το θάρρος να υπογράψουν έστω και με ένα ψευδώνυμο.
Είναι αυτοί που θεωρούν ότι όποιος διαφωνεί με τη δική τους άποψη είναι όργανο των αμερικανών, των έτσι, των αλλιώς και άλλων…

Μερικά γενικά σχόλια θέλω να κάνω χωρίς να αναφέρομαι σε ονόματα.

Ο νεκρός δικαιώνεται;
Προσωπικά, αν και δηλώνω θαυμαστής της αρχαιοελληνικής γραμματείας, δεν συμφωνώ.
Δεν δικαιώνεται (και μιλώ για τον οποιονδήποτε) διότι οι πράξεις του μένουν και επηρεάζουν, θετικά ή αρνητικά, πόσο μάλλον όταν ισχύει το δεύτερο.

Δεν συμμερίζομαι την άποψη ότι τον τελευταίο καιρό δέχθηκε αήθη επίθεση.
Το αντίθετο έγινε. Από το 2004 και μετά όποιος διαφωνούσε με την πολιτική του στιγματιζόταν με χαρακτηρισμούς όπως αυτούς του ανώνυμου.
Και η συμπεριφορά του ανώνυμου είναι απότοκο αυτής της πολιτικής.

Πιστεύω κι εγώ ότι δεν είναι η ώρα της κρίσης. Το έγραψα άλλωστε και στο ιστολόγιο μου.
Όμως δεν μπορώ να αφήσω ασχολιάστα κάποια σημεία.

Ούτε μπορώ να αφήσω ασχολίαστο, μιας και θίχτηκε από άλλους συνμπλοκίτες και μη, το ότι ήθελε λύση. Δεν ήθελε λύση.
Θυμίζω ότι λίγο πριν φύγει από την προεδρία, στη Σουηδία δήλωνε ότι η δεύτερη καλύτερη λύση μετά από τη σημερινή κατάσταση είναι… η διχοτόμηση.

Όσον αφορά το πώς κατάφερε να πείσει το 76% του λαού είναι μια άλλη συζήτηση που δεν είναι της ώρας…

xasodikis είπε...

Για τον Τάσσο δεν θα εκφέρω άποψη, πάνω κάτω Μερόπη σκέφτομαι ό,τι κι εσύ, αλλά θα ήθελα να το επεξεργαστώ περισσότερο για να καταλήξω και κυρίως με μεγαλύτερη χρονική απόσταση από τα γεγονότα.

Θα ήθελα όμως να εκφέρω άποψη για την καφρίλα ορισμένων που καταφέρνουν να κοπρίσουν ακόμη και σε ένα από τα πλέον αξιοπρεπή ελληνικά ιστολόγια. Έξεστι Κλαζομενίοις κλπ. Μη δίνεις σημασία, φίλη μου...

phlou...flis είπε...

Να πω την αλήθεια μου, δε μ' ενδιαφέρουν οι πολιτικές πεποιθήσεις κανενός, όπως του Aceras Anthropophorum. θετική άποψη θα μπορούσα να είχα και για Κληρίδη και για Τάσσο και για Χριστοφια, αν η στάση τους στο Κυπριακό είναι πατριωτική. Για όσους δε με γνωρίζουν Κερυνειώτης είμαι, άρα πρώτα' απ' όλα, ζητάω τη λύση του Κυπριακού. Και στον Τάσσο το αναγνωρίζουνεδώ.
Δίκιο έχει ο αθεόφοβος σχετικά με το ποια και αν θέλουμε λύση. Εχω γράψει κι εγώ την άποψή μου επί του θέματος, εδώ

leondokardos είπε...

Μερόπη δε γνωρίσζω λεπτομέριες της πορείας το Τάσσου Παπαδόπουλου.Πιστεύω όμως οτι ο΄τι έκανε το έκανε για το καλό της πατρίδας του, έτσι όπως καλύτερα το πίστευε εκείνος.Θα γνώριζε ίσως πράγματα που εμείς δεν ήταν δυνατό να ξέραμε και ανάλογα έπραξε.
Και για το σχέδιο Αναν,απο όσο μπορω να γνωρίζω, δικαίως το απέρριψε.
'Οπως συνήθως λέγεται, η Ιστορία θα τον κρίνει.

Meropi είπε...

-@ Roadartist μου
είχε δακρύσει τότε που κάλεσε τους Ελληνοκύπριους να καταψηφίσουν το σχέδιο Ανάν. Το μέλλον θα δείξει αν είχε δίκιο ή όχι.

-@ Μιχάλη μου,
καλησπέρα. Κι εγώ, αν και έχω πολλές επιφυλάξεις για τη στάση του το 2004, εντούτοις, όπως λες κι εσύ, ίσως δεν ήρθε η ώρα του τελικού απολογισμού. Ας περιμένουμε ακόμη.
Σ' ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια.

Meropi είπε...

-@ Χασοδίκη μου,
πολύ σοφά πράττεις και δίνεις χρονικό περιθώριο στη σκέψη σου, προκειμένου να κατασταλάξεις σε τελική αποτίμηση της στάσης του Τ. Παπαδόπουλου. Εγώ έχω προβεί σε κάποια αποτίμηση, αλλά δεν μπορώ να πω ότι είναι τελειωτική.
Καληνύχτα και σ' ευχαριστώ πολύ για την καλή άποψη που έχεις για το ιστολόγιο μου.

Meropi είπε...

-Φλούφλη μου,
σίγουρα ο Τ. Παπαδόπουλος θεωρούσε ότι δρούσε πατριωτικά και είχε καλές προθέσεις. Εγώ δεν είμαι σίγουρη όμως αν η στάση του αυτή αποβεί μακροπρόθεσμα ωφέλιμη για την Κύπρο. Έχω επιφύλαξη γι' αυτό.

-@Λεοντόκαρδε μου,
το σχέδιο Ανάν, όπως το άφησε να διαμορφωθεί, πράγματι δεν ήταν και τόσο λειτουργικό. Όμως δεν το πάλεψε καθόλου.

phlou...flis είπε...

Σίγουρο είναι πως υπερασπίστηκε απ' όλες τις επάλξεις με συνέπεια την Κυπρ. Δημοκρατία ως κατάκτηση ολόκληρου του κυπριακού λαού, ΕΚ και ΤΚ (φράση από τον επικήδειο λόγο Χριστόφια).

αντωνης είπε...

Να υπενθυμισω απλα οτι η καταψηφιση του σχεδιου Αναν, εγινε επειτα απο δημοψηφισμα οπου το ΟΧΙ πηρε το 76%.
Δεν ηταν μονο ο Παπαδοπουλος που καταψηφισε, αλλά η συντριπτικη πλειοψηφια του κυπριακου λαου.

Ας μην το ξεχναμε, γιατι τοτε μπορει να αποδωσουμε ευθυνες σε ενα μονο προσωπο. Νομιζω οτι δεν ειναι σωστο αυτο.

Καλησπερα

NdN είπε...

Μερόπη μου η γνώμη σου για τον Πρόεδρο Τάσσο είναι ίδια με την δική μου. Οι συζητήσεις με φίλους Κύπριους για το δημοψήφισμα ατελείωτες εδώ στα ξένα. Ακουσα πολλές απόψεις και επιχειρήματα και των 2 πλευρών. Η γνώμη μας ταυτίζεται. Πιστεύω ότι δεν πάλεψε να το κάνει καλύτερο. Οπως και να έχει του αναγνωρίζω ότι εκφράστηκε με επιχειρήματα και έπεισε την πλειοψηφία. Πάλεψε γι αυτό που πίστευε για καλύτερο και κέρδισε. Από εκεί και πέρα η ιστορία θα τον κρίνει.

Καλό βράδυ!

Justine's Blog είπε...

Αγαπημένη Μερόπη,
Νομίζω πως ο Τάσσος Παπαδόπουλος σφράγισε την ιστορία της Κύπρου με τη λεβεντιά του. Το σχέδιο Ανάν, ήταν αμερικάνικο σχέδιο διχοτόμησης και υποβιβασμού του ελέυθερου κυπριακού κράτους. Επι των ημερών του συντελέσθηκε η ιστορική προσχώρηση της Κύπρου στην ΕΕ χωρίς εκπτώσεις και συμβιβασμούς. Κι αυτό θα του το θυμάται η ιστορία εσαεί.Μην έχεις την παραμικρρή αμφιβολία. Οσο για τον πρότερο βίο του, δεν μπορώ να κρίνω γιατί δεν παρακολουθούσα απο κοντά τα τεκταινόμενα.
Με πολλή αγάπη πασπαλισμένη με χιονάκι
Ιουστίνη

Meropi είπε...

-@@ Φλούφλη
Ndn
Ιουστίνη μου
Βρίσκομαι εκτός Αθηνών για επαγγελματικούς λόγους. Ευχαριστώ για την επίσκεψη σας. Γενικά δεν είμαι δογματικός άνθρωπος. Αν η ζωή και τα γεγονότα μου αποδείξουν ότι έχω λάθος σε κάποια εκτίμηση μου, πρόθυμα το παραδέχομαι. Στην περίπτωση του Τ. Παπαδόπουλου, έχω μια πρώτη εκτίμηση που την αναφέρω παραπάνω. Αν η ζωή μου αποδείξει ότι έχω λάθος θα το παραδεχτώ. Προς το παρόν κρατώ μια επιφύλαξη.
Καλό σας βράδυ

doctor είπε...

Ούτε εγώ υπήρξα θαυμαστής της πολιτικής του κ.Παπαδόπουλου, ειδικά στο θέμα του δημοψηφίσματος.
Ένας πολιτικός δεν συναισθηματολογεί ποτέ.

Όμως ήταν συμπαθής και λυπήθηκα για τον θάνατό του. Προσπάθησε για την πατρίδα του για πολλά χρόνια.

doctor

Meropi είπε...

-@ Δόκτωρ μου,
καλημέρα. Έχουμε την ίδια στάση απέναντι στον Τ. Παπαδόπουλο. Είναι η αλήθεια ότι προσπάθησε για την πατρίδα του, όπως ο ίδιος πίστευε ότι ήταν σωστό, ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με τη στάση του.